Innebandyfrun

(TRÄNINGS-)UTMANINGEN!

Här kommer den, utmaningen! 

I en månad framöver ska du och jag kämpa tillsammans, om du vill.

Vi tränar, korrigerar kosten lite grann och går på ren vilja över mållinjen den 28e maj. Ok? Jag kommer att köra, men jag vill ha din hjälp på traven.

Du ska alltså, springa/jogga/kuta (kalla det vad du vill, men lyssna på din kropp) minst 20 minuter. Alternativt powerwalka i 1-1,5 timme. Jag skriver ett styrkeschema per vecka här på bloggen med diverse, enkla styrkeövningar att göra hemma efter din löptur/promenad. Använd dig av det programmet, något egenkomponerat eller ett gammalt beprövat. Men detta upprepar vi inte mindre än 4 gånger per vecka.

Försök att skippa lösgodiset, chipspåsen och läskedrycken i en månad? Jag är övertygad. Vi kommer att fixa det!

Om du hakar på utmaningen (självklart?) Kommentera inlägget, jag pushar dig och ger dig en spark i röven när helst du behöver det.

Här kommer veckans schema, klicka på respektive övning för att se en instruktion. Gör övningarna i en följd, vila därefter i 1 minut. Sammanlagt 3 varv, lycka till!

15 burpees
15 djupa knäböj
15 sidoplanka med lyft (på varje sida)
15 full sit up
15 superman

Glöm inte. Du är vacker och duger som du är. Träningen är din vän.

DSC_0523

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
stats