Innebandyfrun

(TRÄNINGS-) UTMANINGEN V 2!

Nu kickar vi igång den andra träningsveckan här på bloggen. Är ni med mig?

Den här veckan är upplägget vad det gäller konditionsträningen detsamma, det är löpning i minst 20 minuter eller en promenad på ungefär 1-1,5 timme som gäller. Jag har som mål att öka på mina 4 km till 6 km i eftermiddagens pass. Vi försöker oss på 4 träningstillfällen, precis som förra veckan!

Här kommer styrkeprogrammet för vecka 2. Klicka på respektive övning för att se en intrsuktionsvideo, gör helst detta innan ni börjar så att ni kan hålla ett bra tempo från start. Som ni ser är det 3 övningar i 1 på den sista, känner du att det blir för mycket så gör du 1 eller 2 av dom.

Gör alla övningar i en följd, vila 1 minut och kör igen. Sammanlagt 3 varv!

45 sekunder Plankan
15 Rumplyft
30 Squats
15 Push-ups
10 x 3 ryggövningar i 1

Kom ihåg, träningen är din vän!

utmaning_innebandyfrun

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!
Kommentarer

Lämna ett svar

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
stats